Kaj je NTC sistem učenja?
NTC sistem učenja (nurture of talented children) je pedagoški pristop, ki temelji na
spoznanjih o razvoju in delovanju možganov: starše, vzgojitelje in učitelje sistematično
usmerja k tistim igralnim dejavnostim z otroki, ki še posebno dobro vplivajo na nastajanje in
utrjevanje možganskih povezav (sinaps med nevroni) v času njihovega najintenzivnejšega
razvoja, od rojstva pa do približno desetega oz. dvanajstega leta starosti. Avtor programa je
dr. Ranko Rajović s svojimi sodelavci iz Nikola Tesla centra Novi Sad z oddelka za nadarjene
otroke, ki deluje pod okriljem mednarodne Mense (mednarodna organizacija, ki v svoji
socialni mreži združuje visoko inteligentne posameznike).
Zaradi svoje nevrofiziološke osnove ta način učenja dobro dopolnjuje razvojnopsihološka
izhodišča Kurikuluma za vrtce in osnovno šolo ter ga hkrati bogati s predlogi konkretnih ciljno
usmerjenih telesno-gibalnih in miselnih iger ter dejavnosti. Te so zbrane tako, da čim bolj
smiselno povezujejo različne otrokove izkušnje iz njegovega vsakdana ter so uporabne na
različnih področjih vrtčevskih in šolskih dejavnosti (jezikovnem, športnem, umetnostnem,
matematičnem, športnem, družboslovnem in naravoslovnem). NTC učenje vsebuje
premišljeno sestavljen nabor dejavnosti ter predvideva fleksibilno stopnjevanje njihove
zahtevnosti na osnovi starosti in znanja otrok. S tem pri otrocih ohranja ter še spodbuja
razvoj učne motivacije. Dejavnosti vsebujejo veliko ponavljanja, s katerim se utrjujejo
nastale možganske povezave. Starše, vzgojitelje in učitelje nenehno spodbuja k
ustvarjalnemu delu, oz. k oblikovanju novih igralno-učnih situacij in dejavnosti, ki so čim bolj
povezane z značilnostmi konkretnega učnega okolja, v katerem se izvajajo.
NTC sistem učenja je sestavljen iz treh sklopov dejavnosti, ki spodbujajo razvoj in aktivnost
sinaps v možganih, prispevajo k učinkovitejšemu pomnjenju ter razvijajo funkcionalno
mišljenje.
Dejavnosti so razvrščene na posamezne sklope:
1) Spodbujanje razvoja sinaps v možganih (nevronska mreža):
– telesno – gibalne igre,
– igre za akomodacijo,
– grafomotorične igre.
2) Spodbujanje pomnjenja z asociacijami:
– igre s simboli,
– igre spomina,
– glasbene dejavnosti.
3) Spodbujanje funkcionalnega mišljenja:
– uganke/problemska vprašanja,
– igre za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja.