Korak k sončku
V skupini Lučka sodelujemo v projektu Korak k sončku, kjer otroci pridobivajo prve izkušnje s sprejemanjem drugačnosti. V okviru tega projekta smo v skupino povabili dečka, ki uporablja invalidski voziček, in z njim preživeli nekaj prijetnih trenutkov. Pred srečanjem smo prebirali pravljice o levčku Rogiju, ki otrokom na prijazen način približajo razumevanje in sprejemanje oseb s posebnimi potrebami. Na ta način smo se skupaj učili o drugačnosti ter razvijali sočutje in medsebojno spoštovanje.
Korak k Sončku
Drugačnost … pojem, ki nas kar hitro zaznamuje, a vsi smo drugačni. Nekateri imamo črne oči, drugi modre … eni smo veliki, drugi majhni … eni imajo gibalno težave, drugi težave z zdravjem … Vsi pa moramo živeti drug z drugim, biti sprejeti, zagotoviti vključevanje in preprečiti izključevanje … vse to in še več je inkluzija.
Z letošnjim vrtčevskim letom se bo naš vrtec ponovno vključil v razvojno-raziskovalni projekt o spoznavanju in sprejemanju drugačnosti »Korak k sončku«, ki ga od leta 1993 izvaja Zveza Sonček.
Cilji projekta so:
- sprejemati in razumeti vsakršno drugačnost,
- oblikovati strpno družbeno in socialno klimo, ki bo otrokom, mladostnikom in odraslim z invalidnostjo omogočila enake možnosti kot jih imajo sovrstniki,
- seznaniti strokovne delavce v vrtcih ali šolah z razvojnimi značilnostmi in posebnimi vzgojno – izobraževalnimi potrebami otrok s posebnimi potrebami,
- medsebojno druženje in preprečevanje diskriminacije,
- strokovna pomoč učiteljem pri delu z učenci in starši,
- svetovanje staršem.
Obliko in vsebino projekta lahko strokovni delavci v svojih skupinah izbirajo sami, glede na potrebe posamezne skupine.
Z drugačnostjo se otroci v skupinah spoznavajo na različne načine:
- S predstavitvijo literature (slikanice, povesti), ki govori o drugačnosti in naj bi jo spoznali vsi otroci v projektu.
- Z vključitvijo vsebine knjige v redno učno delo: branje (domače branje, bralna značka ), pripovedovanje vsebine, razgovor o vsebini, poročila, doživljanje zgodbe, ilustriranje zgodbe, posameznih delov, lepljenke; izdelava lutk, plakatov, panojev ter dramatizacija vsebine ali posameznih prizorov, lutkovne predstave, upesnitve, drugo.
- S pogovorom o različnosti in učenjem otrok za sprejemanje drugačnosti kot normalnega družbenega pojava in del vsakdanje življenjske resničnosti (različnost nasploh, drugačnost v skupini)
- S seznanitvijo s cerebralno paralizo ter drugimi invalidnostmi in posebnostmi pri otrocih in odraslih in spoznavanjem posebnih potreb in možnosti drugačnih oseb – mar nismo vsi drugačni?
- Z uprizoritvijo drugačnosti skozi dramske predstave.
- S pogovori z različnimi strokovnimi delavci, ki imajo profesionalne izkušnje z drugačnimi (zdravnik, psiholog, fizioterapevt, specialni pedagog, logoped, socialni delavec in drugi), z obiski in spoznavanjem njihovega dela.
- Z obiski institucij (predvsem v domačem kraju), kjer poteka varstvo, izobraževanje, usposabljanje, delo in bivanje otrok in odraslih s posebnimi potrebami (redni vrtci, razvojni oddelki v vrtcih, redne šole, šole s prilagojenim programom, zavodi, varstveno delovni centri, bivalne skupnosti).
- Z navezovanjem stikov z otroki in odraslimi z invalidnostmi ter njihovimi družinami (obiski, dopisovanje, vabila, športna sodelovanja, skupne prireditve, izmenjava daril, spoznavanje in nakup izdelkov invalidskih delavnic,…).
- Z obiskom parašportnika, predstavnikov študentov invalidov s konkretnimi delavnicami na temo drugačnosti, predstave na temo drugačnosti, obisk znane osebnosti.
Sara Klokočovnik, koordinatorica projekta Korak k sončku